2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Cyganka 28
87-800 Włocławek

tel. 54-230-46-12
fax: 54-230-46-71
e-mail: konsumenci@powiat.wloclawski.pl

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów wykonuje Piotr Krygier.

Godziny pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
poniedziałek , środa , czwartek - 7.30 - 15.30
wtorek - 7.30 - 17.00
piątek - 7.30 - 14.00

Przyjmowanie interesantów we wtorki i piątki odbywa się bez wcześniejszego uzgodnienia terminów przyjęcia. W pozostałe dni tygodnia prosimy o kontakt telefoniczny celem ustalenia godziny przyjęcia. Przyjmowanie konsumentów bez uprzednich ustaleń terminów przyjęcia w pozostałe dni odbywa się w miarę możliwości.

W uzasadnionych przypadkach, na wniosek konsumenta Rzecznik może wydłużyć godziny przyjmowania – w uzgodnionym dniu – po godz. 15.30. 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania powiatu wynikające z ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, tj.:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
6) występowanie jako oskarżyciele publiczni w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;
7) występowanie do Prezesa UOKiK z zawiadomieniem dotyczącym podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
8) wytaczanie powództw w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone;
9) występowanie do organów ściągania z zawiadomieniem o popełnienie wykroczenia przez naruszające obowiązek udzielenia Rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia Rzecznika lub ustosunkowania się do uwag i opinii;
10) prowadzenie edukacji konsumenckiej;
11) sporządzanie sprawozdań z działalności powiatowego rzecznika konsumentów;
12) wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla tego stanowiska z zarządzeń oraz decyzji starosty.

Wytworzył: Daniel Pater (28 czerwca 2003)
Opublikował: Daniel Pater (30 czerwca 2003, 08:30:23)

Ostatnia zmiana: Emilia Kordylewska (1 lutego 2019, 11:21:52)
Zmieniono: aktualizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 12512

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij