Kolejność załatwiania spraw

      Wszystkie indywidualne sprawy z zakresu administracji publicznej załatwiane są przez odpowiednie wydziały i inne komórki organizacyjne w kolejności ich wpływu do starostwa.

     Każde nowe podanie (wniosek) złożone w starostwie lub przesłane do starostwa podlega, zgodnie z obowiązującą "instrukcją kancelaryjną", rejestracji w odpowiednim spisie spraw. Wraz z rejestracją, każdemu podaniu (wnioskowi), urzędnik, któremu zlecono jego załatwienie, nadaje znak sprawy zawierający między innymi, numer, pod którym wpisano je do spisu spraw. Numer ten każdorazowo informuje o kolejności wpływu i rejestracji danej sprawy.

     Natomiast kolejność załatwiania prowadzonych spraw, a więc i zakończenia ich wydaniem np. decyzji, nie zawsze odpowiada kolejności ich wpływu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest, przede wszystkim, różny zakres postępowania administracyjnego, jakie powinno być przeprowadzone w danej indywidualnej sprawie.

      Generalną zasadą postępowania administracyjnego, wynikającą z art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, jest to, że sprawy powinny być załatwione "niezwłocznie", nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu podania (wniosku) do starostwa.


Wytworzył: Lech Chymkowski (27 kwietnia 2004)
Opublikował: Marcin Pruchniak (27 kwietnia 2004, 12:29:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 17804

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij